03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

עובדות ומספריםויטנם תעודת זהות

שנת הקמה:   1976 (במתכונת הנוכחית)
                                 
עיר הבירה:  האנוי
                                  
שפה רישמית:   וייטנאמית
                                 
הימנון:   שיר בשם “מצעד צבאי”
                                 
מטבע:   דונג וייטנאמית (VND)
                                 
העיר הגדולה ביותר:   הו צ’י מין סיטי (לשעבר סייגון)
                                 
משטר:   רפובליקה סוציאליסטית
                                 
נשיא:   טרונג טאן סאנג
                                 
אוכלוסיה:   94.3 מיליון איש
(נכון ל 2015)
                                 
שטח:   332,700 קמ”ר
                                 
אזור זמן:   UTC +7
                                 
קידומת חיוג בינלאומית:   84
                                   

ויאטנם – תעודת זהות

הרפובליקה הסוציאליסטית של ויאטנם היא מדינה השוכנת בדרום-מזרח אסיה. ויאטנם גובלת ברפובליקה העממית של סין מצפון, בלאוס ובקמבודיה ממערב, ובמפרץ טונקין ממזרח ומדרום.

הרפובליקה במתכונתה הנוכחית קיימת משנת 1976, לאחר תום מלחמת ויאטנם וכיבושה של דרום ויאטנם על ידי צפון ויאטנם. שטחה של ויאטנם מתפרש על פני  332,700 קמ”ר ואוכלוסייתה מונה כ-94.3  מיליון איש (נכון ל-2015).

היסטוריה

עד למלחמת העולם השנייה הייתה ויאטנם, יחד עם קמבודיה ולאוס, חלק מקולוניה צרפתית שנקראה הודו-סין. במהלך מלחמה נכבשה הודו-סין על ידי יפן, אך משזו הובסה חזרה השליטה בהודו-סין לצרפת.

בזמן הכיבוש היפני התארגנה מחתרת קומוניסטית בשם “וייט מין” בראשותו של הו צ’י מין, שהכריז על הקמת רפובליקת ויאטנם ובירתה האנוי שבצפון ויאטנם. צרפת לא הכירה במדינה החדשה,  וב-1950 החל מאבק בין הצרפתים לבין הוייט מין. ב-1954 הצליחה וייט מין להביס את הצרפתים, שנאלצו להעניק עצמאות למדינות הודו-סין.

ב-1954 הגיעו נציגי המערב, ברית המועצות, סין וויאטנם להסכם שחילק את ויאטנם לשתי מדינות: צפון ויאטנם ודרום ויאטנם . מלחמת ויאטנם, שהחלה ב-1959, הפכה למאבק כולל בין ארה”ב לבין צפון ויאטנם וכוחות הווייטקונג מדרום וייטנאם.

ב-1973 נחתם הסכם להוצאת הכוחות האמריקניים מויאטנם. עם סיום המלחמה, השתלטה צפון ויאטנם על דרום וייטנאם וב-1976 אוחדו שתי המדינות רשמית למדינה אחת.

גיאוגרפיה

ויאטנם נחלקת ל-3 יחידות גיאוגרפיות נפרדות:

הדלתא של נהר המקונג (דרום ויאטנם)
נהר המקונג, אשר זורם מפסגות ההימלאיה לאורך למעלה מ-4,000 ק”מ, הזרים איתו במשך מיליוני שנים מיליוני קוב של אדמת סחף עשירה במינרלים. לכן, הדלתא של נהר המקונג מאופיינת בקרקעות סחף כבדות ופוריות. במרכז הדלתא ממוקמת העיר הו צ’י מין (סייגון). האזור מפורץ במאות פלגי מים ווהוא כולל שטחים עצומים של שדות אורז.

חוף ים סין הדרומי (מרכז ויאטנם)
אזור זה נמצא בין רכסי ההרים לים סין. מדובר בשטח חלקאי פורה, המשמש בעיקר לגידול אורז.

הדלתא של הנהר האדום ורכס הר הפנסיפאן (צפון וייטנאם)
הדלתא של הנהר האדום דומה במאפייניה הגיאוגרפים לדלתא של נהר המקונג, אך היא קטנה ממנה בצורה משמעותית. הנהר האדום שונה מנהר המקונג, הוא מקבל את מימיו ממרחק של פחות מ 2,000 ק”מ. הנהר השחור הוא הנהר המרכזי שמספק מים לנהר האדום.  את אגן ההיקוות של שני הנהרות תוחמים רכסי הרים גבוהים ובהם הר פנסיפאן – הגבוה ביותר בווייטנאם. האזור ההררי מאופיין במסלע וולקני מותמר ובאזורים הקשים לגישה ושלא נפגעו מהפצצות ארצות הברית, ניתן עדיין למצוא יערות מפותחים.

אקלים

וייטנאם, בשל גודלה, נחלקת ל-3 מערכות אקלים שונות:

דרום וייטנאם – הו צ’י מין סיטי (סייגון), הדלתא של נהר המקונג, דאלאת והאי פוקוק
הטמפרטורות קבועות לאורך כל השנה ועומדות על 25-35 מעלות בממוצע. בדרום יש שתי עונות. העונה היבשה חלה בין נובמבר לאפריל/תחילת מאי. בין סוף פברואר למאי מעט יותר חם ולח. העונה הרטובה חלה בין מאי לתחילת נובמבר.

הדרום הרחוק, חופי האי פוקוק
באזור זה יש שתי עונות מונסון. עונת המונסון הרטובה חלה בין סוף יולי לסוף אוקטובר, ועונת המונסון היבשה חלה בחודשים נובמבר-יולי.

דאלאת
בדאלאת גשום בחודשים יוני-אוקטובר. בחודשים נובמבר-מאי יבש הרבה יותר, אך בדצמבר וינואר קר.

מרכז וייטנאם – הוי אן, דנאנג, קווי נהון (Quy Nhon), נה טראנג, הואה (Hue)

הוי אן, הואה ודנאנג
מזג האוויר חם ויבש מאמצע ינואר ועד לסוף אוגוסט, והטמפרטורות מתקרבות לעתים קרובות ל-35 מעלות. בחורף מתרבים הגשמים. אוקטובר ונובמבר הם החודשים הגשומים ביותר, ולעתים מתרחש טייפון.

קווי נהון
מזג האוויר דומה, אף שהעונה היבשה מעט יותר ארוכה.

נה טראנג
העונה היבשה ארוכה יותר, וחלה בחודשים ינואר-ספטמבר. בעונה זו הטמפרטורות גבוהות והגשם מועט. העונה הרטובה חלה בין אוקטובר לתחילת דצמבר, כאשר כמחצית מכמות הגשמים השנתית מתרכזת בחודשים אוקטובר-נובמבר.

צפון וייטנאם – האנוי, הא לונג ביי, קוק פואונג, מאי צ’או,  נין בין

האנוי וצפון וייטנאם
באזורים אלה יש שתי עונות. החורף חל בחודשים נובמבר-אפריל. מזג האוויר קריר ויבש רוב הזמן, והטמפרטורות הממוצעות הן 17-22 מעלות. החודשים ינואר-מרץ הם הקרים ביותר. הקיץ חל בחודשים מאי-אוקטובר. מזג האוויר חם ולח, ובעונה זו יורדת כמו הגשמים הגבוהה ביותר בצפון. החודשים יולי-ספטמבר הם הגשומים ביותר בשנה.

הצפון הרחוק ההררי: ספא (Sapa), בק הא, הא ג’יאנג (Ha Giang)

ספא וצפון מערב ווייטנאם
באזור זה יש שתי עונות. העונה היבשה חלה בחודשים אוקטובר-מרץ והעונה הרטובה חלה בחודשים אפריל-ספטמבר. בדצמבר-ינואר יכול להיות קר מאוד, בעיקר בלילה.

צפון מזרח וייטנאם (הא ג’יאנג)
העונה היבשה חלה בחודשים אוקטובר-אפריל, והעונה הרטובה חלה בחודשים מאי-ספטמבר.

 

דמוגרפיה

אוכלוסיית וייטנאם מונה כ-94.3  מיליון איש (נכון ל-2015). במדינה חיים 54 קבוצות מיעוט אתניות. הקבוצה האתנית הגדולה בוייטנאם היא וייט, והיא מהווה כ-86% מהאוכלוסיה במדינה (לפי מפקד אוכלוסין משנת 1999).

קבוצות אתניות מרכזיות אחרות הן קבוצת שבטי המונג, עליה נמנים השבטים פלואר המונג, רד המונג, בלאק המונג, וואיט המונג. קבוצת שבטי טאי, עליה נמנים השבטים בלק טאי, וואיט טאי ושבטים שונים מקבוצת המון-קמר, שבטים ממוצא סיני ושבטים ממצוא טיבטי, אשר היגרו לוייטנאם במאות האחרונות.

80% מתושבי וייטנאם מגדירים עצמם כחסרי דת. 9.6% מגדירים עצמם כבודהיסטים ו- 7.7% מגדירים עצמם כנוצרים (נכון לשנת 2014). תוחלת החיים בווייטנאם עומדת על  70.3 שנים בממוצע.

 

כלכלה

בשנת 2012 עמד התוצר המקומי הגולמי (תמ”ג) של וייטנאם על 138 מיליארד דולר, והתוצר המקומי לנפש עמד על 1,527 דולר. לפי התחזיות, עד לשנת 2025 צפויה כלכלת וייטנאם  להפוך לכלכלה ה-21 בגודלה בעולם, עם תוצר מקומי גולמי המסתכם ב-436 מיליארד דולר, ותוצר מקומי גולמי לנפש המסתכם ב-4,357 דולר. בנוסף, התחזיות צופות כי עד לשנת 2050 התמ”ג של וייטנאם יעבור את זה של נורווגיה, סינגפור ופורטוגל.

רוב כלכלת וייטנאם מתבססת על חקלאות, אף כי רק רבע משטחה של וייטנאם ראוי לעיבוד. התוצר החקלאי העיקרי בוייטנאם הוא האורז.  ווייטנאם היא מספקיות האורז החשובות והגדולות בעולם. בנוסף, מגדלים בוייטנאם גם עצי גומי, תירס, קני סוכר, פלפל, תה, טבק ובטטות. בערי הצפון, כדוגמת האנוי והיפונג, יש תעשייה כבדה שמבוססת על מרבצי הפחם והברזל המצויים אזור. בצפון נמצאים מרבצי מתכות נוספות, אך הכרייה שלהן נמצאת בשלבים התחלתיים בלבד.

 

פוליטיקה

הרפובליקה הסוציאליסטית של וייטנאם היא אחת מארבע המדינות האחרונות בעולם בעלות משטר חד-מפלגתי הדוגל בקומיניזם. חוקה חדשה, שהתקבלה בשנת 2013, שבה וביססה את שלטונה המוחלט של המפלגה הקומוניסטית בכל הגופים הקשורים לממשל, פוליטיקה וחברה בוייטנאם. רק למפלגות הנתמכות על ידי המפלגה הקומוניסטית או מזוהות איתה יש זכות להשתתף בבחירות. על מפלגות אלה נמנים “חזית ארץ האבות הווייטנאמית” ואיגודי פועלים וסחר. למרות שבאופן רשמי דוגלת המדינה בסוציאליזם, הרי שחלק מעקרונות שיטת הממשל הזו נזנחו כבר בשנות ה-90.

הנשיא הוא ראש המדינה ומפקד צבא וייטנאם. ראש ממשלת וייטנאם הוא הממונה על הממשלה ומועצת השרים, בה מכהנים 3 סגנים שלו ועוד 26 שרים שונים. האספה הלאומית בווייטנאם היא הרשות המחוקקת. במועצה יושבים 498 חברים. היא ממונה גם על הרשות השופטת והרשות המבצעת במדינה. כל חברי מועצת השרים מגיעים מתוך האספה הלאומית הוייטנאמית.

כל חלקי הממשלה הווייטנאמית נשלטים על ידי המפלגה הקומוניסטית. הרוב המכריע של הבכירים בממשלה הם חברי המפלגה. מזכיר המפלגה הוא אחד האנשים החזקים ורבי ההשפעה במדינה בהיותו אחראי על הארגון הלאומי של המפלגה, מינויים מדיניים וקביעת מדיניות המפלגה.

 

אולי יעניין אותך גם: טיול לויאטנם | טיול מאורגן לויאטנם | הבלוג שלנו

תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.

5/5 - (10 votes)