03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

אתרי מורשת עולמית בלאוס

לאוס הציורית, ששמרה על צביונה במשך מאות שנים, מציגה בפני התייר המערבי את המזרח כפי שהיה לפני שעבר מודרניזציה מסוימת, או מהפכה תיירותית. עם זאת, לאוס השקטה והשלווה כיום, טומנת בחובה סודות מהעבר, בדמות מקדשים שחלקים מהם הצליחו לעמוד איתן אל מול פגעי הזמן וההיסטוריה רוויית המלחמות. בזכות חשיבותם המיוחדת של מספר אתרים בלאוס לאנושות כולה, אונסק”ו הכריזה על מספר אתרים בלאוס כאתרי מורשת עולמית, ועל כן הם זוכים לשימור קפדני, כך שגם היום תוכלו לזכות לקבל טעימה מהתרבות העתיקה והמרתקת של לאוס.

היסטוריה מרהיבה שנתגלתה סוף סוף לתייר המערבי
כיום בלאוס נמצאים שני אתרי מורשת עולמית עיקריים, הראשון הוא אתר עתיק שנבנה על חורבותיו של מקדש למרגלות ההר,  והאתר השני הוא עיר שלמה עמוסת מקדשים חשובים ששרידיהם הצליחו לשרוד עד היום.
כדאי לציין כי בהתאם לאמונתם של בני לאוס, אכן האלים השונים שמרו על המדינה ותושביה – בזכות המקדשים והמוזיאונים שנבנו בחלקם, התושבים העניים באזור זכו למשרות חדשות – 10% מהם עובדים היום בתחום התיירות.

vat phou laos

אתר ואט פהו – הבליטה שהפכה את המקום לקדוש
תחילת מעמדו של מקדש זה נבעה מסיבה גיאולוגית דווקא. האל שיווה, אחד האלים החשובים ביותר בהינדואיזם,  שכל אחד מאיבריו נחשב למקודש, ובעיקר איברו הזכרי, זכה למקדש על שמו בזכות בליטה שמזכירה  בצורתה את הלינגאם, סמל לפולחן האל שיווה, שהופיעה על פסגתו של ההר.  מעיין שנבע למרגלות פסגה זו הזכיר לבני לאוס את מקורו של אל – בהודו – ואת נהר הגנגס במדינה.
המקדש נבנה כבניין ראשי המשמש לתפילה, אליו צורפו במהלך השנים מספר בתים נוספים. למעשה, המקדש המעודכן לא היה המבנה הראשון שהוקם להנצחת האל המקום, אלא דווקא מקדש קמרי (המשלב זרם של הבודהיזם עם אלים נוספים ופולחן המתים) שנבנה ככל הנראה בין המאה ה-10 ל-12. מבקרים כיום מתארים כי בין המבנים ניתן לזהות מקווי מים מלאכותיים (באראיים), ארמונות מרהיבים שחלק משרידיהם שוחזרו (לרבות הגג שנשחק עם השנים), תחריטים שונים ושרידי פולחן.

luang pravang

העיר לואנג פראבנגLuang Prabang
לואנג פראנג מתגאה באגדה מקומית, על אותו היום שבו הבודהא שהה בעיר וניבא כי ביום מן הימים תהפוך העיר להיות טבורה של ממלכה עשירה, ואכן בעבר הייתה העיר בירתה של ממלכת לואנג פרבאנג. אגדה נוספת המקושרת לעיר מתארת שני נזירים שהתאהבו בעיר הציורית ממנה ניתן להשקיף על הנהר המקומי ופסגות הגבעות הירוקות. העיר, שבעברה כונתה “מואנג סואה” נכבשה שוב ושוב על ידי נסיך תאילנדי בשם קון לו, שאביו מוזכר במיתולוגיה המקומית הקשורה לבריאת העולם.
העיר זכתה למעמד של  אתר מורשת עולמית בזכות שני מקדשים ומוזיאון חשוב אחד. המקדש הראשון הוא ואט קסיינג טהונג הבודהיסטי, שנבנה באמצע המאה ה-16 בתקופה בה בית המלוכה נתן את חסותו על העיר. המקדש השני הוא מבנה מרהיב הכולל פסל מרהיב וגבוה עשוי ארד בדמותו של בודהא, ומכונה מקדש ואט מנורום. האתר השלישי הוקם במקור לצורך האדרתו של המלך המקומי “סיסאוואנג וונג”, שזכה לכתרו מטעם השלטון הצרפתי. בשנות השבעים של המאה שעברה הפך המבנה מארמון למוזיאון, בו נמצא פריט יקר ערך במיוחד – יהלומי הכתר של הממלכה המוצגים באולם הכס שבמוזיאון.

 

רוצים לבקר באתרי המורשת העולמית ולהכיר את לאוס מקרוב?  קליק קטן ואתם בדרך
טיולים מאורגנים וייטנאם | טיולים פרטיים וייטנאם

לשאלות צרו עמנו קשר

ליוניק ויאטנם שאפו על הכל - ארגון מופתי, מדריך מצוין, קבוצה נהדרת. אנחנו מטיילים לא מעט, וזה אחד הטיולים הטובים ביותר שעשינו. נמליץ בחום!
יצאתי להרבה טיולים מאורגנים, ואתם הראיתם לי שיש דרך יותר טובה, ואם כל המדריכים שאתם מעסיקים הם כמו מיכאל שנתן תשומת לב לכל הקבוצה ולכל אחד בנפרד, אז יישר כח לכם ותמשיכו בדרך הזאת. תודה על טיול חווייתי בויאטנם וקמבודיה
תודה לכם על ההשקעה וארגון טוב של הטיול שבו כל רגע הייתה חוויה קסומה. תודה רבה רבה גם למיכאל המדריך החייכני והסבלני עם חוש ההומור שהעצמת את השמחה בטיול.

5/5 - (8 votes)