03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

מקדשי אנגקור בקמבודיה – Temples of Angkor

גולת הכותרת של הביקור בקמבודיה היא ביקור במקדשי אנגקור המרהיבים. המקדשים שוכנים ליד העיר סיאם ריפ (Siem Reap), שבמערב קמבודיה.  מדובר בקומפלקס מעורר השתאות של מונומנטים דתיים עתיקים, שאין שני להם בכל יבשת אסיה. המקדשים הוקמו בתקופה שבין המאה ה-9 למאה ה-14 לספירה, על ידי בני תרבות החמר (The Khmers), שהייתה אחת מהתרבויות המרכזיות והמובילות באזור זה באותם ימים. בשנת 1991 הוכרז קומפלקס המקדשים של אנגקור כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו.

הארכיטקטורה של מקדשי אנגקור מרהיבה ממש. מדובר במקדשים עצומים בגודלם, הכוללים מגדלים נישאים, פסלים מרשימים, דמויות מגולפות ופיתוחים עדינים ומפורטים באבן. מדובר בשרידי מבני הדת אשר מקורם מעיר מרכזית של בני החמר. המקדשים היוו מעין ייצוג סמלי להר מרו, הר מיתולוגי שהיווה את משכנו של אלוהי דת ההינדו.

Buddhist monks near Angkor Wat temples in Cambodia

התאילנדים בזזו את המקדשים של אנגקור במאה ה-15, והחל מתקופה זו חלה הדרדרות במצבם. הג’ונגל הפראי המקיף את המקדשים כיסה בצמחייתו על השרידים, עד שהם נעלמו מעין ונשכחו מהתודעה במשך מאות שנים. נזירים בודהיסטים שטיילו באזור פגשו בשרידים המרהיבים, וסיפרו עליהם בהשתוממות במשך שנים רבות. סיפורים אלה, וכן סיפורים מפי מטיילים מאירופה, בעיקר מפורטוגל, הגיעו לחוקרי עתיקות לאורך השנים. לבסוף היה זה החוקר הצרפתי אנרי מוהוט, שהצליח לחשוף את דבר הימצאם של מקדשי אנגקור בשנת 1860. בשנת 1908 החל מיזם לשיקום ההריסות במימון ממשלת צרפת.

 

כיום מצויים באנגקור למעלה מ-100 מקדשים. להלן רשימה של היפים והחשובים שבהם:

 

מקדש אנגקור ואט (Angkor Wat)

Angkor Wat

המקדש המלכותי של אנגקור ואט הוא האטרקציה המרכזית של המתחם. המקדש, שהוא הגדול ביותר מבין מקדשי המתחם, הוקם במאה ה-12 ומהווה את פסגת היצירה של האדריכלות החמרית, במידותיו העצומות, בסימטריה המופלאה שלו, בחלוקה המדוקדקת בין שטחיו ובאלמנטים העיצוביים השונים שלו.

למקדש חמישה מגדלים הבנויים בצורת הניצן של פרח הלוטוס. על קירות המקדש תבליטי ענק מפורטים – מלאכת מחשבת של ליטוש ועידון. המקדש נבנה על ידי המלך סורייאוואראם השני, והוא מוקדש לאל ההינדי וישו. המקדש נחשב לסמל לאומי בקמבודיה, ואף מתנוסס על דגל המדינה.

 

מקדש באיון (Bayon)

מקדש באיון, שנבנה בסוף המאה התשיעית לספירה, הוא המקדש השני בחשיבותו במתחם. מהמקדש מתנשאים 54 מגדלים המקושטים בכ-200 פנים בודהיסטיות צוחקות. למבקרים במקדש נכונה חוויה יוצאת דופן: בכל אשר יפנו ילוו אותם עיניו של האל בודהה וחיוכיו הקורנים.

 

מקדש באנטי סרי (Banteay Srey)

מקדש באנטי סרי, מהמאה ה-10 לספירה, הוא מקדש קטן יחסית, אך הוא התפרסם בשל הפסלים הרבים שבו ותבליטי האבן המרהיבים שלו, המוקדשים לאל שיווה. המקדש נבנה  מאבן חול אדומה, עובדה המדגישה עוד יותר את יופיין של יצירות האומנות שבו.

 

מקדש בנטאי סאמרה (Banteay Samre)

מקדש בנטאי סאמרה הוא מקדש הינדי שנבנה במאה ה-12. המקדש בנוי בסגנון של מקדש אנגקור ואט, ונקרא על שמם של בני עם הסאמרה (Samré), ילידי האזור.

 

מקדש טא פרום (Ta Prohm)

Roots cover the ruin walls of Ta Prohm Temple, Angkor Historical Park, UNESCO World Heritage, Cambodia.

נבנה בשנת 1186 על ידי המלך ג’איאוָארמאן השביעי. זהו מנזר ואוניברסיטה בודהיסטית. המקדש נבנה לכבוד משפחתו של המלך, ואימו מונצחת בפסל הראשי במקדש, המציין את התגלמות החכמה. המקדש שטוח ולא מדורג כמו מקדשים אחרים. במתחם חמש חומות מלבניות, אשר מקיפות מתחם מרכזי גדול; החומה החיצונית מקיפה שטח של 650,000 מטרים רבועים, שבעבר שכנה בו עיר גדולה למדי.

לשאלות צרו עמנו קשר

ליוניק ויאטנם שאפו על הכל - ארגון מופתי, מדריך מצוין, קבוצה נהדרת. אנחנו מטיילים לא מעט, וזה אחד הטיולים הטובים ביותר שעשינו. נמליץ בחום!
יצאתי להרבה טיולים מאורגנים, ואתם הראיתם לי שיש דרך יותר טובה, ואם כל המדריכים שאתם מעסיקים הם כמו מיכאל שנתן תשומת לב לכל הקבוצה ולכל אחד בנפרד, אז יישר כח לכם ותמשיכו בדרך הזאת. תודה על טיול חווייתי בויאטנם וקמבודיה
תודה לכם על ההשקעה וארגון טוב של הטיול שבו כל רגע הייתה חוויה קסומה. תודה רבה רבה גם למיכאל המדריך החייכני והסבלני עם חוש ההומור שהעצמת את השמחה בטיול.

5/5 - (9 votes)