03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

אתרי מורשת עולמית בווייטנאם

אתרי מורשת הינם אזורים שונים בעולם להם נודעת חשיבות תרבותית והיסטורית, או כאלה המכילים תופעת טבע ייחודית, לרוב נדירה, תוך שמירה על תהליכים גאולוגיים שונים. ארגון אונסק”ו דואג לשימורם של האתרים, ומסייע לעתים כלכלית לאתר לקבל מימון מיוחד לצורך שימורו, בזכות חשיבותו לעולם כולו.
בווייטנאם נמצאים היום שמונה אתרים שונים שזכו לתואר אתר מורשת עולמי, מרביתם בזכות ההיסטוריה הייחודית של המקום.

shutterstock_554956273-Hue, Vietnam

הואה – Hue
העיר ההיסטורית הוכרזה כאתר מורשת עולמית בשנת 1993 בזכות המבנים ההיסטוריים שבה. היא כוללת מונומנטים ופגודות שונות שנשמרו לאורך השנים, ואף את “העיר האסורה הסגולה”, שמרביתה לא שרדה את הזמן. השערים השמורים לקיסר, ושרידי ארבעים המבנים שהיו בה, מעידים על החשיבות ההיסטורית הרבה שהייתה לעיר בימים עברו.

אתרי-מורשת-וייטנאם-2

הוי אן – Hoi An
עיר הנמל הוי אן הוכרזה כאתר מורשת עולמית בזכות הארכיטקטורה הייחודית לאזור, תמהיל של אדריכלות מקומית עם השפעות זרות, כמו גם בזכות היותה עיר נמל מזרחית בחלק הדרומי מזרחי של אסיה החל מהמאה ה-15. למרות שירדה מחשיבותה במאה ה-18, היא זוכה כעת להתעניינות מחודשת בשל ההיסטוריה העשירה שלה.

אתרי-מורשת-וייטנאם-5

הפארק הלאומי פהונג נהא-קה באנג
האתר הוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 2003, בזכות המאפיינים הטבעיים הייחודיים בו. העובדה כי המערה הגדולה בעולם (מערת סון דונג) התגלתה בו, לצד מאות מערות נוספות באורך של למעלה ממאה ועשרים ק”מ, הפכה את האזור לשטח מחקר פעיל. הקושי במעבר בין חלקי המערות השונים הוביל לכך שרק 20 ק”מ של מערות נחקרו עד כה (פחות מ-20%!). משום כך, השנים הקרובות תהווינה הזדמנות פז להמשיך ולגלות את סודותיו של המקום, בו ניתן להתרשם מאבני סיד החבויות במערות מזה יותר מ 230 מיליוני שנים.

טראנג אן
אזור טראנג אן, שקיבל את התואר רק בשנת 2014 בזכות התרבות העשירה והמאפיינים הטבעיים שבו, הוא אחד מהאתרים החדשים יחסית שזכו להגנתה של אונסק”ו כאתר מורשת עולמית, והחדש ביותר בתוך שטח וייטנאם. טראנג אן מכיל מנהרות קסומות אליהן ניתן לצאת בשיט טבעי, נוף הררי עוצר נשימה של סלעי גיר טבעיים,  ומקדש ייחודי (באי דין).

אתרי-מורשת-וייטנאם-4

מפרץ הא לונג
מפרץ הא לונג, על מאות האיים שבו, זכה בשני תארים משמעותיים מאז שנתגלה. בשנת 1994 הוכרז כאתר מורשת עולמית, ובשנת 2011 נבחר גם לאחד משבעת פלאי עולם הטבע. סיפור הטבוע במורשתו של העם הווייטנאמי מתאר אירוע שבו שעה שהסינים ניסו לפלוש לווייטנאם, שלחו האלים את אם הדרקונים ואחד מבניה להגן על התושבים חסרי האונים. הדרקונים ירו מפיהם אבני חן אל עבר ספינות האויב הסיני, ובעשותם כך הפכו אבני החן לאיים החוסמים את דרכו של האויב הסיני. השם הא לונג – או “הדרקון שירד אל הים” כרך לנצח את סיפורו של המקום לאיים.

מצודת טהאנג לונג
מצודת טהאנג לונג היא מצודה עתיקה שהוקמה בתחילת המאה ה-11 ושימשה כארמונן של שושלות הקיסרים במשך כמעט 700 שנים. חלק מהמצודה הוכרז על ידי אונסקו כאתר מורשת תרבותית בשנת 2010 בזכות המבנים העתיקים שבה. המצודה נבנתה לאורך השנים במרכז האזור שהוכרז כעיר האסורה. ניתן לציין את מגדל הדגל של האנוי, שנבנה רק בתחילת המאה ה-19, את ארמון קינה טהין, שידע שלושה גלגולים שונים, החל משרידיו של ארמון עתיק שנבנה במאה אחת עשרה, דרך הגרסה ששרדה בין המאות ה-15 ל-19 ונהרסה בידי הצרפתים, שבנו אותו מחדש במאה ה-19. שילוב המבנים לאורך המאות השונות יוצר מרקם מרתק, עליו ניתן ללמוד מהמוצגים במוזיאון שנבנה להנצחת התרבות העשירה במקום.

אתרי-מורשת-וייטנאם-8

מצודת שושלת הו
מצודת שושלת הו נבנתה בסוף המאה ה-14, והוכרה כאתר מורשת עולמית תרבותי בשנת 2011 בזכות חפירות ארכיאולוגיות שנערכו במקום לאורך העשור האחרון. ממצאים שנתגלו האירו את הצדדים האפלים של השושלות ומלחמות השליטה שהובילו לכיבושים השונים. המצודה נבנתה במיקום אסטרטגי על מנת להגן על המשפחה השולטת, לאחר העברתה של עיר הבירה של ווייטנאם מהאנוי (טהאנג לונג לשעבר) למיקומה הנוכחי.

אתרי-מורשת-וייטנאם-1

מקדשי מי סון
מקדשי מי סון זכו להכרה כאתר מורשת תרבותי בשנת 1999, והוא מייצג חלק שכמעט ונכחד מההיסטוריה הווייטנאמית הענפה. באתר נתגלו שרידים לעבודתו של המלך בהאדראבאמון, שסגד לאל שיווה. הוא מכיל השפעות הודיות חזקות מבחינת סגנון בנייתו כמו גם כיתובים בפאלי. הסיבה העיקרית שאתר זה נשמר בקפדנות טמונה בסגנונות בניה ייחודיים העושים שימוש בשרף עצים ולבנים שיוצרו בתהליך מיוחד, שגם החוקרים המודרניים לא הצליחו לשחזר עד היום.

אם אתם רוצים לראות מקרוב את אתרי המורשת המופלאים בווייטנאם, צרו קשר עם המומחים שלנו בטלפון 03-9799924
קליק קטן ואתם בדרך –> טיולים מאורגנים וייטנאם | טיולים פרטיים וייטנאם

לשאלות צרו עמנו קשר

תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.

5/5 - (4 votes)