03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

המדריך למטייל המתחיל בווייטנאם

כמו כל טיול במדינה זרה, גם טיול בווייטנאם מביא עמו אתגרים, וחלק מהמבקרים בה חוזרים עם סיפורי זוועה על דרכים לא דרכים וסוחרים בלתי נלאים, אבל אם תצטיידו בכמה טיפים מאיתנו, תוכלו לחזור מהטיול שלכם עם שלל זכרונות נעימים וחוויות בלתי נשכחות ארוזים בתוך כובע הקש החדש שלכם.

יש הרבה מה לאהוב בכל מה שקשור לטיול בווייטנאם, השוכנת בדרום-מזרח אסיה ומהווה מוקד משיכה תיירותי בזכות קו חוף יפיפה המתפרש לאורך למעלה מ-3,000 קילומטרים, נופים הרריים, אתרי טבע עוצרי נשימה, פגודות מרשימות, ערים שוקקות ומגוון עשיר של תרבויות. אז איך מוציאים את המיטב מטיול שכזה? לפניכם כמה טיפים שיעזרו למבקרים פעם ראשונה בווייטנאם.

תתחילו להתאמן על הוויאטנמית
משמעות חשיפתה ארוכת השנים של וייטנאם לתיירים מרחבי העולם היא בכך שרוב המקומיים איבדו כבר מסקרנותם לגבי המבקרים מבחוץ, זאת בניגוד לשכניהם בקמבודיה, לאוס ומיאנמר (בורמה). בנוסף, בגלל שהאנגלית אינה שגורה בפיהם של הווייטנאמים, הם נוטים להתעלם ממבטים תועים מתיירים שנראים אבודים, אלא אם כן כמובן התיירים יפנו אליהם ישירות בבקשה לעזרה. למרות האמור, הוייטנאמים נחשבים לידידותיים ומקבלי פנים, ואם תפנו אליהם בשאלה באנגלית ברורה ובחיוך, רוב הסיכויים שתקבלו מענה. המלצה שלנו – תתחילו לשנן כמה מילות נימוס בשפה המקומית, כגון סין צ’ו (שלום) וקאאם אוהן (תודה לך), וזה לבטח יעזור לכם בטיולכם.

העולם בכף ידכם
בעוד שרוב המלונות, בתי הקפה והמסעדות מציעים שירותי WIFI, גם אם אתם מתכננים טיול בויאטנם באזורים נידחים יותר, תוכלו בקלות לרכוש SIM מקומי, אותם ניתן לרכוש בשלל דוכני רחוב, ולהישאר מחוברים גם במקומות הלא מתוירים במחיר של דולרים בודדים. תהליך ההרשמה לאינטרנט יכול להיות מסובך לעיתים, לכן כדאי לבקש ממוכר הסים או מאנשי השירות במלון שלכם שיעזרו לכם עם זה. שמות הרחובות הווייטנאמים אינסופיים ומסובכים להגייה, לכן מומלץ להצטייד בגוגל מפות שיעזר לכם להתמצא ביתר קלות, כמו גם במספר טלפון מקומי שיוכל לשמש אתכם בתיאום מול מדריכי תיירים מקומיים או בהזמנת מקומות לבתי מלון ומסעדות מקומיות.

פחות מזומן, פחות דאגות
הדונג הויאטנמי, המטבע המקומי בויאטנם, מגיע בערכים של מ-200 ועד 500 אלף דונג ויאטנמי. למרות ששקל אחד שווה ל-6,345 דונג ויאטנמי (נכון למרץ 2019) וזה מפתה להרגיש עשירים מקומיים, התנהלות עם כ”כ הרבה אפסים יכולה לתסכל, במיוחד בגלל שרוב השטרות זהים בצבע. כך למשל, 10 אלף דונג ויאטנמי ו-200 אלף דונג ויאטנמי שניהם בגווני בז’, בעוד ששטר 20 אלף דונג ויאטנמי ו-500 אלף דונג ויאטנמי צבועים כחול, וכך הרבה יותר קל להתבלבל ביניהם, בייחוד ברגע של חיפזון. קחו רגע בחדר לפני יציאתכם לעוד יום טיול וסדרו את השטרות המקומיים, כך תוכלו להימנע מבזבוז כסף מיותר והתסכול שיבוא בעקבות טעויות מיותרות.
בעוד שכרטיסי האשראי הבינלאומיים מתקבלים ברוב בתי המלון, המסעדות וסוכנויות התיירות המקומיים, המזומן הוא עדיין המלך הבלתי מעורער בווייטנאם אז מומלץ להצטייד בו. תוכלו למצוא שלל כספומטים ומקומות מוסדרים להמרת כספים. בעבר הייתה נהוגה שיטה של הפרדה בין מחירים למקומיים למחירים לתיירים בכל התחומים, מכרטיסי רכבת ועד כניסות לאתרים, אך שיטה זו כבר חלפה מהעולם, אז שלא יעבדו עליכם.

שלא יעבדו עליכם
אחת הדרכים הקלות ביותר להתנייד בערים הסואנות של ווייטנאם היא באמצעות מוניות אופנועים למיניהן, אך קחו בחשבון ששימוש במוניות יכול להביא איתו הרבה פעמים גם נסיונות לרמאויות מצד נותני השירות – מוצלחים או פחות, זה תלוי בכם. בין הדרכים הטובות ביותר לצמצם את האפשרות שיעקצו אתכם היא קודם כל לדעת לאן אתם נוסעים, ואילו נקודות ציון קיימות בדרך, לסכם מראש על מחיר הנסיעה, להשתדל לבחור מראש חברות מוניות מוכרות או לנסות את אחת האפליקציות לנסיעות שיתופיות כגון אובר שעובדת גם בארץ – במקרה כזה כדאי שיהיה לידכם דובר השפה במידה ותצטרכו לתקשר טלפונית עם הנהג.

תבחרו נכון
וייטנאם מציעה למטיילים בה דרכים נוספות להתנייד, ביניהן נסיעת לילה באוטובוס, הנחשבת לדרך טובה לגמוע מרחקים ארוכים ועל הדרך (תרתי משמע) לחסוך בעלויות הלינה. לפני שתבחרו לטייל בדרך זו, כדאי לדעת שלאלו מכם שעולים בגובהם על 1.60 כנראה יהיה פחות נוח, שכן המרחקים בין המושבים אינם מאפשרים כמעט מתיחה ופשיטה של הרגליים, דבר שעלול להיות קשה במשך נסיעות כ”כ ארוכות. אם בחרתם בדרך התניידות זו, למשל בדרך לסאפה הצפונית, המלצה שלנו – הצטיידו מבעוד מועד בכיסוי עיניים ואוזניות שינטרלו את הרעש, וכך תגבירו את הסיכויים למנוחה אמיתית.
אפשרות נוספת היא להוסיף עוד כמה דולרים ולתפוס טיסה פנימית אל עבר היעד הבא שלכם במדינה – בווייטנאם פועלות כמה חברות לואו קוסט המציעות טיסות פנימיות במחירים זולים, אך זה לרוב בא עם איחורים והגבלות כבודה, לכן במידה ובחרתם לעבור בין היעדים דרך האוויר, נמליץ לכם לעשות זאת עם חברת התעופה הלאומית ויאטנם איירליינס, הידועים בשירות טוב ומחירים נוחים בהזמנה מראש.

הביטו סביבכם
אומנם מקרי פשיעה אלימים נחשבים לנדירים מאוד בווייטנאם, אבל כמו בכל מקום גם כאן תוכלו להתקל בכייסים, לכן ישתלם לכם להיות דרוכים בזמן שאתם מטיילים ברחובות הערים. כמו כן מומלץ לשמור את הדרכון בכספת ולא לסחוב עליכם חפצים יקרי ערך, לא לטייל לבדכם וגם לא להגזים עם האלכוהול – אומנם הבירות בווייטנאם הן הזולות בעולם, אבל כשאתם שיכורים ותיירים בארץ זרה, אתם מהווים מטרה קלה מדי לגנבים.

בטיחות בדרכים, זה חשוב לי ולך
במבט ראשון, הכבישים והרחובות בערים ראשיות כמו האנוי והו צ’י מין יכולים לאיים על התיירים, ומשימה פשוטה למדי כמו הליכה ברחוב בשעות העומס יכולה להרגיש כמו משימה בלתי אפשרית. אך אל חשש – גם לטירוף יש חוקים משלו ושלל האופנועים, מוניות וטוק-טוק למיניהם ינועו לצדכם בזרימה מופתית, כל עוד תשמרו על הליכה בקצב איטי וסדיר. טיפ קטן – קחו דוגמה מהמקומיים והרימו את ידכם גבוה כשאתם חוצים את הכבישים הסואנים, כך יוכלו לראות אתכם מעל נחיל הקסדות.

והכי חשוב – אל תשכחו ליהנות!

בין אם תבחרו לטייל בווייטנאם בצורה עצמאית, או להיעזר באנשי המקצוע שיתכננו עבורכם טיול מותאם אישית בווייטנאם וידאגו שתלכו בשלום וגם תחזרו בשלום, אל תשכחו ליהנות מהדרך, לנשום עמוק את האוויר הצלול באזורי הכפרים, ולצלם כמה שיותר תמונות שיהפכו עם חזרתכם ארצה לעדות פוטוגנית במיוחד לטיול הבלתי נשכח שלכם.

רוצים לצאת לטיול בלתי נשכח בווייטנאם? צרו קשר עם המומחים שלנו בטלפון 03-9799924
קליק קטן ואתם בדרך –> טיולים מאורגנים וייטנאם | טיולים פרטיים וייטנאם

לשאלות צרו עמנו קשר

תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.

Rate this post