03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

המטבח הווייטנאמי והמנות שאסור לפספס

המטבח הווייטנאמי טומן בחובו שילוב עדין של תבלינים אקזוטיים וחומרי גלם טריים. הוא מגוון, עשיר, טעים, מגוון ושונה מאוד מאזור לאזור במדינה. המטבח הווייטנאמי הוא לא רק המנות והמתכונים, אלא התרבות הייחודית שצמחה מהם. אם אתם חובבי אוכל ורוצים לחקור את התרבות הקולינרית הווייטנאמית, הכתבה הבאה לגמרי בשבילכם.

המטבח הווייטנאמי מציע למבקרים במדינה שפע רחב של טעמים, צבעים וריחות. החל מאוכל רחוב מקומי בדולר עד שלושה דולרים לארוחה שלמה וכלה במסעדות מפוארות. תוכלו ליהנות ממנות מסורתיות מפתיעות וממגוון מוקפצים, מרקים ותבשילים עם בשר, דגים, פירות ים וגם מנות צמחוניות, אם תבקשו. הקפה בווייטנאם שונה מאוד מהקפה בארץ והוא מכיל חלב מרוכז. שווה טעימה.

אוכל מאוזן
המטבח הווייטנאמי, כמו מדינות רבות אחרות ביבשת אסיה, מדגיש את האיזון בין היין והיאנג, איזון בריא לגוף. בעת הכנת מנות וייטנאמיות, הטבח ישלב מרכיבים קרים (היין) יחד עם מרכיבים חמים (היאנג) זאת על מנת ליצור את האיזון. מנה בעלת תכונות “קרות” מוגשת עם תבלינים “חמים” ולהיפך. לדוגמה, פירות ים (קרירים) מבושלים לרוב עם צ’ילי חריף, ג’ינג’ר ולמון גראס (חם) או בשר ברווז מגיע עם ג’ינג’ר קר… ואפילו – מנות מסוימות מוגשות בעונות מסוימות כדי לספק את הניגוד בטמפרטורה בין חום האוכל לבין סביבה, כך למשל מנות קרות יוגשו בקיץ החם ואילו מנות חמות יוגשו בחורף הקר.

כל אזור והמטבח שלו
וייטנאם היא מדינה מבוססת חקלאות הממוקמת באזור טרופי. המדינה מחולקת ל-3 חלקים שונים: צפון, מרכז ודרום, בהם 54 קבוצות אתניות שונות ולכן, לכל אזור יש מנות וטעמים אופייניים משלו. העובדה שכל אזור בוייטנאם טומן בחובו תרבות קולינרית משלו, תורם רבות למטבח וייטנאמי עשיר ומגוון. עם זאת, יש די הרבה נקודות דמיון בין המנות: למשל, השימוש בתבלינים מסורתיים כמו רוטב דגים, רוטב סויה, אורז כמוצר בסיס ועוד.


צפון וייטנאם

המטבח הצפון ויאטנמי הוא חגיגה שלמה של טעמים והוא אינו בולט בטעם אחד מסוים: חמוץ, חריף, מלוח, מתוק או מר, כולם משולבים יחד במנות הצפון ויאטמניות. מטבח זה נחשב קליל ומאוזן יחסית הודות לשילוב העדין של מרכיבי טעם רבים ושונים, שהפופולריים בהם הם רוטב דגים, ממרח שרימפס וליים. חוץ מזה, המאכלים באזור הם לרוב פחות חריפים, שומניים ומתוקים, בהשוואה לאלו של אזורים אחרים במדינה למרות שהאקלים כאן קר יותר. אנשים בצפון נוטים לצרוך כמות נכבדת של ירקות ודגי מים מתוקים כמו שרימפס, דיונונים, סרטנים, דגים, צדפה ורכיכות אחרות… השימוש בבשרים כמו בשר חזיר, בקר ועוף איננו פופולארי במיוחד מאחר והיה מוגבל למשך שנים בעברה של וייטנאם.

מרכז וייטנאם
תכינו כוס מים קרים, כי המטבח של מרכז וייטנאם ידוע בטעמו החריף.
צ’ילי חריף, פלפל שחור ושרימפסים משמשים בדרך כלל להכנת המנות, מה שהופך אותם לחמים ומתובלים יותר. עיר הבירה הקדומה של וייטנאם – הואה, נחשבת לאתר החשוב ביותר בתרבות הקולינרית המרכז וייטנאמית, היא משקפת את השפעת המטבח המלכותי הווייטנאמי העתיק יחד עם זה המודרני. כתוצאה מכך, הקולינריה באזור מתוחכמת, מגוונת וטעימה מאוד. לאנשים במרכז וייטנאם יש גם הרגל לאכול כל ארוחה במנות קטנות, כמו קערות קטנות של נודלס או קערות מרק קטנות. תוכלו לראות תכונה זו כשתתנסו ותטעמו כמה סוגים שונים של עוגות במרכז כגון “באן בוט לוק” (כופתאות טפיוקה), “באן בי” (עוגת אורז מאודה), “באן איט רם” (כופתאות אורז דביק מטוגן) ועוד…

דרום וייטנאם
במטבח הדרומי יש נטייה לשימוש בטעום מתוק יותר משני האזורים האחרים של וייטנאם. השימוש במתוק נעשה לרוב על ידי הוספת סוכר וחלב קוקוס למנות. למרות שהאוכל בדרום הוא מאוד פשוט וכפרי עם זמן בישול קצר כדי לשמור על טריות המרכיבים, הוא מגוון מאוד, טעים ומשתנה בהתאם לעונה. המטבח הדרומי מושפע גם מעט מהמטבח הסיני, הקמבודי והתאילנדי מה שמעניק לו רובד נוסף של גיוון.
הודות למזג האוויר החם והאדמה הפורייה, האדמה בדרום וייטנאם נחשבת לאידיאלית עבור גידול מגוון רחב של פירות, ירקות, בעלי חיים ואפילו פירות ים. עם זאת יש הרבה מאכלים אקזוטיים ומשונים בדרום וייטנאם, אפילו כאלה שהמטייל המערבי עלול ממש להירתע מהם כמו תולעי קוקוס, נחשים, חולדות ועוד.. יאמי… אך מלבד אלו, כמה מהמנות המפורסמות בדרום וייטנאם שאסור לכם לפספס הם “com Tam” (אורז שבור וייטנאמי) “באן מי” (כריך וייטנאמי), “לאו מאם” (סיר חם העשוי דגים מותססים) ועוד!

 

הנה כמה מהמנות שאתם חייבים לטעום בוייטנאם:  

“פו”
המנה המפורסמת ביותר בוייטנאם ואחד מהמנות הפופולאריות והאהובות ביותר בעולם. מנה זו מורכבת מאטריות אורז המוגשות עם מרק ובשר בקר או עוף. המרק עשוי בדרך כלל מ-10 – 15 מרכיבים שונים, כולל צלעות בקר, ג’ינג’ר, קינמון, פלפל שחור, כוכב אניס ותבלינים רבים אחרים כדי להפוך אותו ארומטי, מתוק וצלול.

באן מי”

אחד ממאכלי הרחוב המפורסמים ביותר בווייטנאם, מדובר למעשה במאפה וייטנאמי מלא בסוגים רבים ושונים של מרכיבים כגון עוף בגריל, פאטה, גזר, ביצה מטוגנת, נקניק, כוסברה, מלפפון, עגבניות, רוטב צ’ילי ועוד

 

קאו לאו”

קאו לאו היא מנה מיוחדת מאזור הוי אן. המאפיין המיוחד של מנה זו הן האטריות שבה – אותן יש להכין עם מים מיוחדים מבאר “בא לה”, באר בת מאה שנה הממוקמת בהוי אן. חוץ מזה, האורז ממנו מכינים את האטריות הוא מזן האורז המקומי.

 

חולמים על טיול בוייטנאם הקסומה? קליק קטן ואתם בדרך 
טיולים מאורגנים וייטנאם
| טיולים פרטיים וייטנאם

לשאלות צרו עמנו קשר

תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.

5/5 - (23 votes)