03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

חג הטט בויאטנם

טט הוא החג החשוב ביותר בלוח השנה הויאטנמי ומציין את היום הראשון של האביב, בדיוק באמצע תקופת המנוחה בין קציר האורז בסתיו לזריעת האורז בקיץ.

לוח השנה הויאטנמי מקביל ללוח השנה הסיני (חוץ ממספר החיות, שנת הארנב הסיני בלוח השנה הויאטנמי הופך לשנת החתול, הפרה לבופאלו וכו’), לפיכך הסינים והויאטנמים חוגגים את חג תחילת השנה באותו יום. תאריך החג על פי לוח השנה הלועזי משתנה משנה לשנה, אך בדרך כלל מתקיים בין סוף ינואר לתחילת פברואר.

 

colorful lanterns decorate for Tet holiday in Vietnam Lunar New Year

קצת על מסורת
ב-23 לחודש דצמבר עוזב אל המטבח את הבית ויוצא אל הרקיע, כדי לדווח לקיסר השמיים על מעשי המשפחה בשנה החולפת ( יום כיפור, מישהו?). עזיבתו נחגגת בארוחה גדולה, שבה מרובות המנות הדביקות (כדי להדביק את שפתיו של אל המטבח). מכיוון שאל המטבח עולה עם קרפיון אל השמיים, נהוג להשליך קרפיונים אל האגמים והנחלים. את המנהג הזה אפשר לראות בהאנוי למשל, על שפת אגם הואן קיים.

היום שלפני
ביום האחרון של השנה מגיעה הפעילות לשיאה. במטבח מסיימים את הבישולים לשלושת הימים הקרובים (בהם נהוג להימנע מבישול), כולם רצים להסתפר, לנקות את רכביהם, להחזיר חובות, הכול כדי להתחיל את השנה ברגל ימין.

Chinese Lunar New Year ot Tet decorations on the street, Vietnam.

קישוטים מסורתיים
בצפון ויאטנם נהוג לקשט את הבית בפריחת אפרסק ורודה, ובדרום נהוג להשתמש בפריחת השזיף הצהובה. מאז האיחוד, הפך צבע הפריחה גם להצהרה פוליטית ותרבותית של בני הבית . בימים אלה נראות ערי ויאטנם כגני פרחים מהממים ביופיים, עם שווקים ארעיים של קומקוואט, אפרסק ופרחים אחרים, אשר צובעים את המדינה בצבעים מרהיבים. הבתים מתקשטים בצבעי אדום וזהב, צבעי המזל בתרבויות אסייתיות שונות, אורות צבעוניים, פרחים, ובעץ הטט המסורתי, שהוא לרוב עץ שקדייה או עץ אפרסק, מקושטים בקישוטי נייר אדומים וזהובים.

ערב הטט
כמו בראש השנה אצלנו, גם המשפחות הויאטנמיות מתכוננות לחג מראש. קונות בגדים חדשים, מתנות, מכינות אוכל מסורתי ומקשטות את הבית לכבוד החג. מאכלי החג הם בעיקר עוגות ראש השנה, שהן עוגות אורז דביק ממולאות בבשר ועדשים ירוקות, אבל אפשר למצוא גם גרעיני אבטיח ותפוזים ננסיים מסוכרים, המסמלים שפע ופוריות. שני סמלי החג העיקריים הם עץ קומקוואט ( תפוז ננסי) עמוס בפרי, וענף פורח של עץ אפרסק, שמבטיח הגנה מפני שדים ורוחות.

בערב החג נוהגות המשפחות לקיים טקס הענקת מנחות למתים, הכולל הכנת ארוחה גדולה המוקדשת לרוחות אבות המשפחה. אחרי הטקס, בני המשפחה והמוזמנים אוכלים את הארוחה, מחלקים מתנות ודמי מזל לילדים(אשר ניתנים במעטפות אדומות מיוחדות), ונהנים מהאווירה המשפחתית. גם הילדים מחלקים מתנות, כמו תפוז, המסמל פריון ושפע.

יום החג
יום החג עצמו הוא יום שבתון המוקדש לרוב לביקור חברים ומשפחה. יום זה נותן את הטון לכל השנה, ולכן המקומיים משתדלים לא לכעוס בו, לא לעבוד קשה מדי, ובעיקר ליהנות. האורח הראשון שיבקר בבית ביום זה מסמל את הברכות שיהיו לבית  במהלך השנה, ולכן הויאטנמים דואגים לכך שהאורח הראשון שיגיע הוא כזה שהם מעריכים אותו ואת תכונותיו האישיות. לפעמים, כדי לא לקחת סיכון שייכנס אורח ראשון לא רצוי, בעל הבית יוצא מביתו ונכנס אליו אחרי חצות, כדי להיות האורח הראשון בביתו.

תהלוכות חגיגיות
במהלך החג תוכלו לראות תהלוכות חגיגיות, מלוות בתזמורת, שחקנים מחופשים לדרקונים, רקדנים ועוד. הילדים נוהגים להדליק זיקוקי עשן ורעש.

חשוב לדעת..
שלושת ימי החג הם הזמן היחיד בו מפסיק המסחר לחלוטין, ואפילו המסעדות נסגרות. הרחובות מתרוקנים מאדם, וכולם הולכים הביתה, לכן, אם אתם מטיילים בזמן זה, חשוב להצטייד מראש במזון שיספיק לכם בימים אלה.
אם מזדמן לכם להיות בניו יורק בזמן החג, לכו לצ’יינה טאון, שם מתקיימת מדי שנה תהלוכה צבעונית וגדולה, המושכת אליה סקרנים מכל העולם.

לשאלות צרו עמנו קשר

חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.
תודה גדולה על טיול מהנה וחווייתי בויטנאם. תכנון המסלול היה מוקפד והביצוע היה מושלם. המעטפת היתה מצויינת - החל ברמת בתי המלון והרכבים ועד לאיכות הנהגים והמדריכים. התוצאה עלתה על הציפיות בכל המובנים. מומלץ בחום!!
אבי לוי
רמת גן
תודה רבה על הטיול בתפירה אישית לויטנאם וקמבודיה בתאריכים 30.4 עד 12.5. הטיול היה מעולה ונתן לנו אפשרות להנות מויטנאם וקמבודיה באופן מושלם. סיכום כללי: שלב הכנת הטיול והכנות ראשוניות היה מאוד נוח ונתן תחושה טובה. כלי הרכב ששימשו אותנו היו ברמה גבוהה תמיד נקי ועם מים, נהגים מעולים. לוח זמני הטיסות היה נוח ויעיל ואיפשר התנידות ללא לחץ (המלצה טיסת חזרה טיסת לילה ולא יום). הצוות שהיה איתנו סה"כ היה בסדר גמור גם מבחינת האנגלית וגם מבחינת היחס. החברה המקומית יצרה איתנו קשר מספר פעמים על מנת לראות שהכול תקין והיה בסדר גמור. כל בתי המלון שנבחרו היו באיכות טובה ונתנו מענה של קרבה למרכז העיר, ניקיון, ארוחת בוקר טובה ואיכותית שמאפשרת להתחיל יום טיול טוב. תוכנית טיול התוכנית כללה את כל הפנינים של ויטנאם ואפשרה לנו להנות מהכול. קמבודיה נתגלתה כפנינה שאסור לפספס. היה מאוד מוצלח גם כאן. כדאי לבקר גם בשוק המקומי אנו הספקנו זאת ליפני הטיסה מאוד מומלץ. נושאי הצילום מגוונים ומשתנים מיעד ליעד ומדהימים. יצאתי עם כל הציוד שכלל מצלמה ו-4 עדשות וטוב שכך כי הכול בא לידי שימוש. רק צריך לקחת בחשבון טיול עם 16 קילו על הגב. תודה רבה על הכול נתראה בקרוב בתכנון לטיול הבא
נמרוד ויהודית הנגבי

4.9/5 - (7 votes)