03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

טעימה קטנה מהקולינריה בקמבודיה

 

אוכל הוא מוטיב מרכזי וחשוב בתרבות הקמבודית. לא רק משום שמדובר באומה למודת מחסור זכר מתקופת שלטון הקמר רוז’, אלא משום שהוא משמש כאמצעי תקשורת חשוב: בקמבודיה גילויי חיבה בפומבי בין שני המינים אינם מקובלים, גם אם מדובר באם ובנה, ולכן הדרך להפגין אהבה היא באמצעות ארוחה טובה – מרק במקום חיבוק ודג צלוי במקום נשיקה…

 

החלק החשוב ביותר בכל ארוחה הוא האורז. האורז ממלא תפקיד כה מרכזי בחברה הקמבודית עד כי הברכה הנפוצה בקרב הקמבודים היא: “Nyam bai howie nov? (“האם כבר אכלת אורז?”).

 

בארוחת הצהריים והערב המשפחתית בבתים קמבודיים מקבל כל אחד מהסועדים קערה גדולה של אורז ולצידה מוגשות 3-4 מנות נוספות שיכללו בד”כ מרק (samlor), משחת דגים מותססת חריפה (Prahok)  בעלת ריח נוראי וטעם מזעזע עוד יותר ומשחת תבלין ייחודית נוספת (Kroeung) על בסיס למון גראס.

 

 

לצד האורז, מככבים בתפריט הקמבודי דגי מים מתוקים מנהר המקונג ואגם טונלה סאפ.

המנה הלאומית אמוק (amok) היא כמעט שם נרדף לקמבודיה. זוהי מנה של דג אפוי בקוקוס ובלמון גראס, עטוף בעלה בננה ומוגש לוהט. את עלי הבננה מקלפים ממש כמו שפותחים מתנה והטעם – נהדר….


בכלל, נראה שכל מנה בקמבודיה כוללת אורז. החל מארוחת הבוקר ועד הקינוחים.

הקמבודיים אוהבים  לפתוח את הבוקר עם דייסת אורז בשם bobor או במנה הפופולרית nom banh chok – אטריות אורז דקיקות ברוטב.

לא במפתיע גם הקינוחים כוללים אורז ולמרבה ההפתעה הם טעימים במיוחד. מומלץ לנסות את הגרולאן (Krolan) – צינור במבוק מלא אורז דביק עם קוקוס ושעועית שחורה הנאפה על גחלים…

 

אוכל רחוב מציע שפע אפשרויות לנשנושים זריזים. דוכני פירות חתוכים טריים, אגרולים, שיפודי בשר מתובלים צלויים המוגשים עם פאפאיה ומלפפון מוחמצים וכמובן שייק פירות טעים ומרווה.

שלל חרקים ורמשים משמשים למאכל, שריד לתקופת הרעב בתקופת שלטון הקמר רוז’, וכך עכבישים, צרצרים, חגבים משמשים עד היום כחטיפים אהובים, במיוחד במהלך עונת הגשמים.


קבב טרנטולה, למשל, נחשב מעדן פופולרי במיוחד….

 

 

לשאלות צרו עמנו קשר

תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.

5/5 - (5 votes)