03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

מחילות קו צ’י בווייטנאם

חלק חשוב ובלתי נפרד מטיול בארצות רחוקות הוא היכרות עם התרבות, אורח החיים וההיסטוריה של בני המקום. עבור תושבי וייטנאם, רשת המחילות העצומה קו צ’י, שחלקה נחפר עוד בימי השלטון הצרפתי בשנות הארבעים של המאה העשרים, והורחבו בצורה ניכרת בזמן מלחמת וייטנאם, מהווה פרק משמעותי בהיסטוריה ובהוויה המקומית.

מלחמה ושלום, פרספקטיבה ונקודות מבט 

הסיור במחילות קו צ’י חשוב עבור כל מבקר בווייטנאם, מעצם היותו אדם החי בעולם שבו עדיין קיימים ניגודי אינטרסים וסכסוכים בינלאומיים המתבטאים במלחמות עקובות מדם. אולם עבור חלק מהתיירים יש לביקור ערך מוסף; עבור האמריקאים ביקור במחילות קו צ’י מאפשר הצצה לשגרת המלחמה ששינתה חייהם של צעירים אמריקאים רבים, ואילו עבור ותיקי הצבא האמריקאי, אלו שנלחמו בוייטנאם, זו אפשרות לסגור מעגל. עבורנו הישראלים, ביקור במחילות קו צ’י הוא הזדמנות לקבל פרספקטיבה שונה על מלחמה ועל הישרדות. הביקור מאפשר לנו להביא ריפוי וחמלה לנקודת ההשקפה שלנו על אויבים ומלחמה.

קצת היסטוריה

החלק הראשון של מחילות קו צ’י, אורכו כ-48 קילומטרים, נחפר בשנים 1940-1948 על ידי מתנגדי השלטון הצרפתי. בין השנים 1961-1975, במהלך מלחמת וייטנאם, נחפרו על-ידי לוחמי הווייטקונג, הגרילה הקומוניסטית של וייטנאם. כזכור, שלטונות ארצות הברית חשו מאוימים מן ההשפעה של ברית המועצות על צפון וייטנאם, וניסו למנוע איחוד בין שתי המדינות תחת שלטון קומוניסטי. אלא שתושבי המקום, מה לעשות, לא ממש היו מעוניינים בהתערבות האמריקנית בענייניהם. רשת המחילות נחפרה כאמצעי לוחמה, הגנה, ומסתור עבור המתנגדים לצבא ארצות הברית, ששאפו להתאחד עם צפון וייטנאם הקומוניסטית. בסופה של המלחמה צבא צפון וייטנאם יצא כשידו על העליונה, וווייטנאם אוחדה תחת שלטון קומוניסטי.

המחילות

רשת המחילות המסועפת מתפתלת לאורך למעלה מ-200 קילומטרים, בעומק של שלושה עד עשרה מטרים מתחת לפני האדמה, והיא מכילה כמה מפלסים. המפלס העליון שימש למגורים, בעוד שהאחרים שימשו לצורכי התארגנות, לחימה, טיפול בפצועים וכיוצא בזה. הכניסות למחילות הוסוו היטב, ופתחי הכניסה היו צרים מכדי שחייל אמריקאי נושא ציוד קרבי יוכל לעבור בהם, עד כדי כך שחלק מהמחילות הורחבו היום על מנת לאפשר לתיירים להיכנס אליהן. בסיור המחילות ניתן לראות מלכודות שונות ואכזריות שלוחמי הווייטקונג הניחו לחיילים אמריקאים שניסו להיכנס למחילות, וללמוד כיצד יושמו שיטות שונות, מרשימות במקוריותן ובפשטותן, להתגוננות מפני תקיפות אמריקניות.

התמונה השלמה

ביקור במחילות קו צ’י, הממוקמות כ-30 קילומטר מסייגון, מרחיב את ידיעותיו ואת השגותיו של המבקר לגבי העם הווייטנאמי, ומעמיק את חוויית הביקור במדינה המיוחדת הזו. מלחמות עקובות מותירות שובל של פצעים וזיכרונות בתולדותיו של כל עם, רשמיה של מלחמת וייטנאם הם עמוקים וכואבים, ופעימותיהן עדיין משמיעות את קולן. ביקור במחילות קו צ’י מאפשר לכם להעמיק לתוך נפשם של המקומיים, להבין מעט מן המטען הרגשי שהמלחמה הותירה, ולראות את התמונה השלמה.

רוצים לצלול לעומק ההיסטוריה במחילות קו צ’י שבווייטנאם? צרו קשר עם המומחים שלנו בטלפון 03-9799924
או הקליקו כאן לטיול פרטי בווייטנאם | טיול מאורגן בווייטנאם

לשאלות צרו עמנו קשר

תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.

5/5 - (6 votes)