03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

וייטנאם, השוכנת בדרום מזרח יבשת אסיה, היא מדינה מרתקת המושכת אליה המוני מטיילים מרחבי העולם, אשר נשבים בקסמה בכל פעם מחדש. בביקורכם בווייטנאם תוכלו למצוא ערים סואנות לצד כפרים שלווים, היסטוריה עשירה ואוכלוסייה ידידותית. מזג האוויר הנוח, התרבות הססגונית, השבטים המרתקים, קולינריה מגוונת ומשובחת, טרסות האורז הנרחבות ומפרץ הא לונג, כל אלה הם רק חלק מקסמה של וייטנאם.

גבולות : גובלת עם סין בצפון, בלאוס ובקמבודיה במערב, ובמפרץ טונקין במזרח ובדרום.

עיר בירה: האנוי | Hà Nội

העיר הגדולה ביותר: הו צ’י מין סיטי (Hồ Chí Minh) לשעבר נקראה סייגון

שפה רשמית: וייטנאמית

מטבע: דונג וייטנאמי (VND)

אוכלוסייה: 275,721,98 נפש (נכון ל-2020)

שטח: 210,331 קמ”ר

קידומת בין-לאומית: 84+

שעון עולמי: חמש שעות קדימה מישראל

משטר: רפובליקה סוציאליסטית חד מפלגתית

נשיא: נגויין פו טרונג

עצמאות: עד למלחמת העולם השנייה הייתה ויאטנם, יחד עם קמבודיה ולאוס, חלק מקולוניה צרפתית שנקראה הודו-סין. במהלך מלחמה נכבשה הודו-סין על ידי יפן, אך משזו הובסה חזרה השליטה בהודו-סין לצרפת. בזמן הכיבוש היפני התארגנה מחתרת קומוניסטית בשם ”וייט מין“ בראשותו של הו צ‘י מין, שהכריז על הקמת רפובליקת ויאטנם ובירתה האנוי שבצפון ויאטנם. צרפת לא הכירה במדינה החדשה, וב-1950 החל מאבק בין הצרפתים לבין הוייט מין. ב-1954 הצליחה וייט מין להביס את הצרפתים, שנאלצו להעניק עצמאות למדינות הודו-סין. ב-1954 הגיעו נציגי המערב, ברית המועצות, סין וויאטנם להסכם שחילק את ויאטנם לשתי מדינות: צפון ויאטנם ודרום ויאטנם . מלחמת ויאטנם, שהחלה ב-1959 ,הפכה למאבק כולל בין ארה“ב לבין צפון ויאטנם וכוחות הווייטקונג מדרום וייטנאם. ב-1973 נחתם הסכם להוצאת הכוחות האמריקניים מויאטנם. עם סיום המלחמה, השתלטה צפון ויאטנם על דרום וייטנאם וב-1976 אוחדו שתי המדינות רשמית למדינה אחת.

דמוגרפיה ודת: אוכלוסיית וייטנאם מונה כ-3.94 מיליון איש. במדינה חיים 54 קבוצות מיעוט אתניות. הקבוצה האתנית הגדולה בווייטנאם היא וייט, והיא מהווה כ-%86 מהאוכלוסייה במדינה )לפי מפקד אוכלוסין משנת 1999( קבוצות אתניות מרכזיות אחרות הן קבוצת שבטי המונג, עליה נמנים השבטים פרח המונג, המונג השחור, המונג הלבן. קבוצת שבטי טאי, עליה נמנים השבטים בלק טאי, וואיט טאי ושבטים שונים מקבוצת המון-קמר, שבטים ממוצא סיני ושבטים ממצוא טיבטי, אשר היגרו לוייטנאם במאות האחרונות. %80 מתושבי וייטנאם מגדירים עצמם כחסרי דת. %6.9 מגדירים עצמם כבודהיסטים ו- %7.7 מגדירים עצמם כנוצרים . תוחלת החיים בווייטנאם עומדת על 3.70 שנים בממוצע.

כלכלה: רוב כלכלת וייטנאם מתבססת על חקלאות, אף כי רק רבע משטחה של וייטנאם ראוי לעיבוד. התוצר החקלאי העיקרי בוייטנאם הוא האורז. ווייטנאם היא מספקיות האורז החשובות והגדולות בעולם. בנוסף, מגדלים בוייטנאם גם עצי גומי, תירס, קני סוכר, פלפל, תה, טבק ובטטות. בערי הצפון, כדוגמת האנוי והיפונג, יש תעשייה כבדה שמבוססת על מרבצי הפחם והברזל המצויים באזור. בצפון נמצאים מרבצי מתכות נוספות, אך הכרייה שלהן נמצאת בשלבים התחלתיים בלבד.

פני השטח: ויאטנם נחלקת ל-3 יחידות גיאוגרפיות נפרדות, הראשונה, הדלתא של נהר המקונג, בדרום המדינה, המאופיינת בקרקעות סחף כבדות ופוריות. במרכז הדלתא ממוקמת העיר הו צ‘י מין (סייגון). האזור מפורץ במאות פלגי מים והוא כולל שטחים עצומים של שדות אורז. היחידה השנייה היא חוף ים סין הדרומי, הנמצאת במרכז המדינה, הנמצא בין רכסי ההרים לים סין. מדובר בשטח חקלאי פורה, המשמש בעיקר לגידול אורז. ואילו היחידה השלישית של המדינה, הדלתא של הנהר האדום ורכס הר הפנסיפאן, בצפון וייטנאם, ודומה במאפייניה הגיאוגרפים לדלתא של נהר המקונג, אך היא קטנה ממנה בצורה משמעותית. הנהר האדום שונה מנהר המקונג, הוא מקבל את מימיו ממרחק של פחות מ 000,2 ק“מ. הנהר השחור הוא הנהר המרכזי שמספק מים לנהר האדום. את אגן ההיקוות של שני הנהרות תוחמים רכסי הרים גבוהים ובהם הר פנסיפאן – הגבוה ביותר בווייטנאם. האזור ההררי מאופיין במסלע וולקני, ובאזורים הקשים לגישה ושלא נפגעו מהפצצות ארצות הברית, ניתן עדיין למצוא יערות מפותחים.

דגל וסמל: הדגל הלאומי של וייטנאם נקרא “הדגל האדום עם הכוכב הצהוב”, ובהתאם כך גם הוא נראה, הכוכב הצהוב במרכז הדגל מסמל את מנהיגות המפלגה הקומוניסטית הווייטנאמית. והצבע האדום סביב הכוכב מסמל הצלחה ומהפכה. חמשת הקודקודיים של הכוכב מסמלים את העובדים, האיכרים, החיילים, האינטלקטואלים והצעירים, שהם תושבי וייטנאם. הסמל של המדינה עוצב גם הוא לפי הסמלים של המפלגה הקומוניסטית, וגם בו מופיע כוכב צהוב על רקע אדום, בתחתית הסמל מופיעים גלגל שייניים ויבול המסמלים את שיתוף הפעולה בין העבודה התעשייתית לבין החקלאות במודל הקומוניסטי

רוצים לטייל בווייטנאם? קליק קטן ואתם בדרך
טיולים מאורגנים וייטנאם | טיולים פרטיים וייטנאם

 

לשאלות צרו עמנו קשר

תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
תמי לוסקי
.

Rate this post