03-9799924
אמון הציבור info@unique-vietnam.co.il 03-9799924

טיולים פרטיים לויאטנם וקמבודיה

מבחר הטיולים הפרטיים הגדול ביותר לויאטנם, קמבודיה ולאוס.
טיולים מקצועיים בהתאמה אישית לזוגות, משפחות וקבוצות.

טיולים מאורגנים לויאטנם וקמבודיה

טיולי תרבות איכותיים לויטנאם קמבודיה ולאוס.
הדרכה בעברית | קבוצות קטנות והומוגניות | חצי פנסיון.
ללא פשרות על איכות הטיול וההדרכה.

שאלות נפוצות

מי שמתכנן טיול בוייטנאם נתקל בלא מעט שאלות ותהיות. חלק מהשאלות קשורות לנושאים בירוקרטיים, כדוגמאת הוצאת ויזה לווייטנאם ומה לעשות במקרה של אובדן הדרכון במהלך הטיול.

שאלות אחרות נוגעות לתנאים השוררים בוייטנאם: מזג האוויר, רמת התחבורה, איכות המים ועוד. אנחנו ביוניק וייטנאם הרכבנו עבורכם רשימה  של שאלות נפוצות ותשובות מפורטות עליהן. מידע זה ינחה אתכם בעת השהות בוייטנאם ויעזור בפתרון סוגיות בסיסיות בהם נתקלים מטיילים רבים.

לשאלות צרו עימנו קשר

לשאלות צרו עמנו קשר

     
    • איך מגיעים לווייטנאם?
      אין טיסות ישירות מישראל לווייטנאם, אלא רק טיסות בלתי ישירות דרך יעדים שונים באירופה ובמזרח הרחוק. אפשרות נוספת היא להיכנס לוויטנאם דרך מעברי הגבול שלה עם סין, קמבודיה ולאוס.

      הדרכים היותר מקובלות להגיע לויאטנם הם בטיסה דרך רוסיה ומשם לויאטנם או במסלול הפופולרי ביותר בשנים האחרונות העובר דרך תאילנד ומשם טיסה קצרה לויאטנם. משך טיסה כזו ללא עצירות נע בממוצע סביב ה 12 שעות. חשוב לערוך בדיקה יסודית טרם הזמנת הטיסה המתאימה וזאת כי מספר האופציות גדול במיוחד. שימו לב – מרבית הטיולים המורכבים על ידי איש מקצוע יכללו נחיתה בויאטנם בשדה X וחזרה משדה Y – וזאת כדי שתוכלו ליהנות מניצול ימים מקסימלי וחיסכון בעלויות.

    • כמה ימים מומלץ לטייל בוייטנאם?
      פרק הזמן המומלץ לטיול בווייטנאם הוא כשלושה שבועות. מי שעומד לרשותו פרק זמן קצר יותר יוכל ליהנות גם מטיול של בין שבוע לעשרה ימים, המתמקד באתרי התיירות בחשובים ביותר בווייטנאם.
      צוות המומחים שלנו ישמח לעזור לכם בתכנון הטיול ומיצוי הזמן שברשותכם בצורה הטובה ביותר.
    • איזו שפה דוברים בווייטנאם?השפה המדוברת בווייטנאם היא ויאטנמית, אך אין זה אומר שאתם צריכים ללמוד את השפה טרם נסיעתכם, שכן באזורים המתויירים והמרכזיים תוכלו לתקשר עם המקומיים באנגלית די בקלות. אם אתם מתוכננים לטייל באזורים הנידחים יותר, מומלץ לרכוש כמה מילים בסיסיות בשפה ולהיעזר בתנועות ידיים במקרה הצורך.
    • מה מזג האוויר בוייטנאם לאורך השנה ובאילו חודשים מומלץ לטייל בווייטנאם?
      בווייטנאם אפשר לבקר בכל חודשי השנה, שכן עונות השנה שונות מאזור לאזור במדינה, כך שבכל תקופה תמצאו לפחות אזור אחד בו מזג האוויר נוח לטיולים. וייטנאם, בשל גודלה, נחלקת ל-3 מערכות אקלים שונות המחולקות לפי האזורים – דרום, מרכז וצפון, כאשר בדרום המדינה הטמפרטורות הממוצעות במהלך השנה נעות בין 25-35 מעלות, במרכז המדינה מזג האוויר משתנה בין חם ויבש מאמצע חודש ינואר ועד סוף חודש אוגוסט עם טמפרטורות של כ-35 מעלות ועד לסכנת טייפונים בין החודשים אוקטובר לנובמבר, ובצפון וייטנאם ניתן להבחין בשתי עונות עיקריות – חורף וקיץ, כאשר החורף הוא בין חודשים נובמבר לאפריל והקיץ בין מאי לאוקטובר.
      לחץ כאן להמשך קריאה על מזג האוויר בוייטנאם.
    • האם ניתן לשלם בדולרים ובכרטיס אשראי בוייטנאם?
      מומלץ להיערך מראש ולהגיע לווייטנאם עם כסף מזומן בדולרים ובמטבע המקומי, לצד כרטיסי אשראי בינלאומיים. אפשר לשלם בדולרים במלונות בוויטנאם. במרבית בתי המלון ניתן להמיר דולרים והמחאות נוסעים למטבע המקומי, דונג, בשער המרה סביר. בשדות התעופה ובמקומות רבים בערים מרכזיות, ניתן למצוא כספומט ולמשוך ממנו כסף מקומי.

      בנוסף, ניתן לשלם בכרטיס אשראי בחנויות ומסעדות רבות במקומות מרכזיים. חשוב לזכור כי ברכישה באמצעות כרטיס אשראי קיימות 2 העברות מטבע מדונג לדולר ומדולר לשקל וכל זה בעמלות שיא וחישוב ערכי מטבע בלתי סבירים. לדוגמה – רכישה בשיעור 1000$ יכולה להסתכם בתוספת של $100 עמלות לכרטיסי האשראי שיגבו על פערי שיא בין מטבעות – את הפירוט תופתעו לגלות כשיגיע חשבון כרטיס האשראי. בגין כל תשלום בכרטיס אשראי ישנה עמלה של 2.5%, על כן מומלץ להעדיף שימוש במזומן ככל שניתן.

    • כמה כסף אצטרך בכל יום לאוכל והוצאות נוספות?
      בווייטנאם תוכלו להשיג יותר בפחות, על כן מומלץ לקחת בחשבון כ-20 דולר אמריקני פר יום לאדם, אשר יספיקו לכם לארוחת צהריים וארוחת ערב במסעדות מקומיות טובות (בהתחשב בכך שארוחת הבוקר לרוב כלולה במחיר הלינה), כמו גם לשתייה קלה במהלך היום.

      המסעדות המערביות וכן אלו הנחשבות יוקרתיות עולות לרוב יותר. מחירי האלכוהול מגוונים, כאשר מחירי הבירות לרוב זולים אך מחירי היין גבוהים אפילו בהשוואה לעולם המערבי.

      גם התחבורה בווייטנאם יחסית זולה, והתניידות באמצעות מוניות וסייקלו (מעין ריקשת אופניים מוצלת) יעלו לכם לא יותר מ-5 דולרים אמריקנים ליום בממוצע, ולעיתים אף הרבה פחות.  אלו מכם המטיילים לבד בווייטנאם יצטרכו לקחת בחשבון גם דמי כניסה כאלו ואחרים, אשר יכולים לנוע בין 1-5 דולרים אמריקנים.

    • האם קיימים חדרי נוחיות מערביים בווייטנאם?
      בכל בתי המלון והגסטהאוסים ניתן למצוא חדרי נוחיות ברמה נאותה. ברכבות הלילה לעומת זאת תמצאו קרונות המצויידים בחדרי נוחיות בסגנון ה”בול-פגיעה” מקומי לצד קרונות אחרים עם חדרי נוחיות מערביים. על כל מקרה שלא יהיה, אנו ממליצים לכם להצטייד בנייר טואלט וסבון לחיטוי הידיים.
    • האם טיול בווייטנאם מתאים לילדים?
      וייטנאם ידידותית מאוד לילדים, והמקומיים נחשבים למאוד משפחתיים ונוהגים לטייל ברחבי המדינה בהרכב משפחתי. למרות זאת, אנו ממליצים כי אם אתם מתכננים טיול עם ילדים קטנים או עם כמה ילדים בטווח גילאים הנע בין פעוטות למתבגרים, היוועצו לפני כן במומחה ליעד ואף שקלו לצאת לטיול במסגרת טיול מאורגן למשפחות, כך תבטיחו גם הדרכה בעברית, אטרקציות מתאימות לכל המשפחה ושקט נפשי שיש מי שדואג לכם ולילדכם במקרה הצורך.
    • האם וייטנאם היא מדינה בטוחה?
      וייטנאם נחשבת ליעד בטוח, אך מומלץ להפעיל שיקול דעת ולהקשיב לתחושות הבטן שלכם, שלרוב יהיו צודקות. הצטיידו בצילום דרכון, כרטיסי הטיסה ומספרי כרטיס האשראי, ואם יש ברשותכם המחאות נוסעים, הקפידו לרשום את מספרם הסידורי, על כל מקרה שלא יהיה. פריטים יקרי ערך יש להשאיר במקום הלינה שמורים בכספת. בערים גדולות כמו סייגון והאנוי, אנו ממליצים לענוד כמה שפחות תכשיטים ולשמור את כספכם המזומן בחגורת כסף מוסתרת.
    • אילו חיסונים דרושים למטיילים בווייטנאם?
      בין המחלות הידועות כי קיימות במדינה ניתן למצוא את צהבת A ו-B, טיפוס, דיפנטריה, טטנוס, פוליו ואיידס. משרד הבריאות אוסר על חברות תיירות לפרסם הנחיות באשר לחיסונים הדרושים למטיילים בחו”ל. לכן, אין באפשרותנו לפרסם מידע על חיסונים. לקבלת המידע הדרוש אנו ממליצים לכם לפנות לאחת ממרפאות המטיילים שמפעילים משרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים.
      למעבר לרשימת המרפאות העוסקות בחיסונים לוייטנאם
    • מה כדאי לקחת לטיול לוויטנאם?
      טרם יציאתכם לטיול בווייטנאם מומלץ לקחת איתכם את הציוד הבא:
      1. דרכון, ויזה, כרטיס טיסה, מסמך המעיד על ביטוח הנסיעות שרכשתם
      2. כסף מזומן, כרטיס אשראי
      3. חגורת כסף או פאוץ’
      4. תרופות, במידה שאתם נוטלים תרופות באופן קבוע. אם אתם לוקחים איתכם תרופות רבות, כדאי להצטייד במכתב מרופא באנגלית, המעיד על כך שאתם נזקקים לתרופות אלה. בנוסף, מומלץ לקחת איתכם כדורים נגד בחילה ומשככי כאבים – למקרה שתזדקקו להם.
      5. תיק צד או תרמיל, לנשיאה יום יומית
      6. כובע, תכשיר הגנה מפני השמש, משקפי שמש
      7. תכשיר דוחה חרקים
      8. נעלי הליכה נוחות
      9. מטרייה
      10. בגדים שנוח לטייל בהם ובגדים חמים למטיילים בחודשים הקרים יחסית
      11. בגדים המתאימים לביקור במקדשים: מכנסיים ארוכים/ חצאית ארוכה, חולצה עם שרוולים ארוכים, נעליים שקל לחלוץ
      12. מעיל גשם
      13. בגד ים
      14. מגבת
      15. מצלמה
      16. מתאם שקע תקע בינלאומי
      17. בטריות רזרביות
      18. תוספת זיכרון למצלמה
      19. פנס
    • האם בטוח לשתות מי ברז ולאכול פירות וירקות טריים בווייטנאם?
      אין לשתות מי ברז שלא הורתחו. מומלץ לשתות מים מינרליים מבקבוקים סגורים בלבד ולצחצח שיניים במים שמקורם בבקבוקים סגורים. ירקות ופירות יש לרחוץ היטב במים וסבון ולהקפיד לרחוץ היטב את הידיים לפני הארוחות. כאשר מגישים לכם קרח במסעדה, כדאי לברר האם מדובר בקרח שמיוצר ממי ברז או ממים הנמכרים בבקבוקים. הקפידו לאכול בשר שבושל היטב ובכלל מומלץ להעדיף לאכול אוכל מבושל בווייטנאם.
    • איזה אוכל יש בווייטנאם?
      הקולינריה הווייטנאמית מגוונת ומשלבת בתוכה השראות משלושה מטבחים משובחים במיוחד – סין, הודו וצרפת, המבטיחים חוויה קולינרית של צבעים, טעמים וריחות אקזוטיים.

      אנו ממליצים לכם להעשיר את חוויית הטיול בטעימה מהאוכל המקומי הנמכר בדוכני רחוב הפזורים ברחבי הערים ונעים בין  דולר עד שלושה דולרים לארוחה שלמה, או להתפנק באחת מהמסעדות היוקרתיות יותר, שם תוכלו לבחור בין  מנות מסורתיות מפתיעות, מגוון מוקפצים, מרקים ותבשילים עם בשר, דגים, פירות ים לצד מנות צמחוניות, וכמובן – הרבה אורז לבן משולב בתערובת של עשבי תיבול לצד רוטב דגים מתובל המוגש לצד כמעט כל ארוחה וייטנאמית. הקפה בווייטנאם שונה מאוד מהקפה בארץ והוא מכיל חלב מרוכז. שווה טעימה.

    • האם מי שמטייל לבד בווייטנאם יכול לצאת לבלות בלילה בביטחה?
      מי שמטייל לבד ומתאכסן במלון שנמצא במיקום מרכזי ובאזור שנחשב לבטוח, יכול לצאת לבלות בבטחה בלילות. כמובן שמומלץ לנקוט אמצעי בטיחות בסיסיים ולהפעיל שיקול דעת בריא, כפי שאנו נוהגים לעשות בכל מקום ולא רק בווייטנאם. בלילה עדיף לנסוע למקום הבילוי במונית ולא בסייקלו (סוג של מונית-אופניים). מומלץ לקחת איתכם פתק שבו כתוב שם מקום הבילוי וכתובתו וכן שם וכתובת המלון שלכם, כך תוודאו שאתם מגיעים בדיוק ליעד המבוקש. כמו בכל עיר בעולם רצוי מחקר מקדים למציאת מלונות באזורים בטוחים לתיירים.
    • האם אוכל להשתמש בטלפון הנייד שלי?
      הכי משתלם לקנות סים מקומי בשדה התעופה בוייטנאם. בשדות התעופה בהאנוי, הו צ’י מין סיטי (סייגון) והוי אן מוכרים חבילות גלישה באינטרנט ושיחות חוץ במחיר של 10-15 דולר. המוכר מתקין את הסים בנייד שלכם, ובודק שהכל פועל.
    • האם יש בוויטנאם גישה ל-WiFi?
      אומנם וייטנאם מתפתחת עם השנים, אך עדיין כדאי לקחת בחשבון כי תשתיות האינטרנט במדינה אינן מפותחות כמו בישראל. לרוב תוכלו לקבל שירותי אינטרנט בסוכנויות הנסיעות, בתי הקפה, המלונות והמסעדות, אך מהירות הגלישה ואיכותה לא יהיו גבוהות במיוחד.
    • האם נהוג להשאיר טיפ בווייטנאם וכמה?
      כמו בישראל, גם בווייטנאם וברחבי העולם כולו, הענקת טיפים לרוב קונה שירות טוב, וזה גם חלק ניכר בפרנסה בענף התיירות בווייטנאם. טיפ במסעדות: במסעדות עממיות פשוטות ובשווקים המקומיים מומלץ לעגל מעט את החשבון כלפי מעלה. הטיפ תלוי בגובה החשבון, אך כדאי להשאיר טיפ בסכום של עד דולר אחד.

      במסעדות יוקרתיות יותר נהוג להשאיר טיפ בגובה של 5% עד 10% מהחשבון. טיפ למדריך ולנהג: מומלץ להשאיר למדריך טיפ בגובה של 4-5 דולר ליום עבור כל מטייל לכל יום טיול. לנהג מומלץ להשאיר טיפ בגובה של 2 דולר ליום עבור כל מטייל. כמובן שזו אינה תורה מסיני וכל אחד יכול להשאיר טיפ גבוה או נמוך יותר כראות עיניו.

    • האם בווייטנאם נהוג להתמקח על כל דבר שקונים?
      בווייטנאם נהוג להתמקח בשעה שקונים מזכרות ומוצרים נוספים המיועדים בעיקר לתיירים. לא מתמקחים בעת רכישת מוצרי מזון ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים. בחנויות שמכריזות כי המחיר בהן הוא “fixed price”, ניתן  לבקש הנחה, במיוחד אם רוכשים יותר ממוצר אחד באותה קנייה. במקרים כאלה כדאי להראות כי אינכם להוטים במיוחד לרכוש את המוצר, וכי רכישת המוצר תלויה במידת ההנחה שתקבלו. התנהלות כזו עשויה לזכות אתכם בהנחה שמסתכמת לעתים בעשרות אחוזים.
    • מה עושים אם מאבדים את הדרכון?
      אם איבדתם את הדרכון גשו לתחנת משטרה קרובה לצורך הוצאת דו”ח משטרתי על אובדן הדרכון. גשו עם הטופס ועם 3 תמונות פספורט לשגרירות ישראל ושם במרבית המקרים ינפיקו לכם דרכון חדש באותו היום או ביום למחרת. הנפקת הדרכון תעלה לכם כ-100 דולר. במידה ואתם מטיילים במסגרת טיול פרטי או מאורגן צרו קשר עם המומחה שידע לתת לכם את המענה הטוב ביותר למקרים כאלו.
    • פרטי שגרירות ישראל בהאנוי:
      כתובת: Nguyen Thai Hoc 68, Hanoi, Vietnam.
      טלפון: 4.38433140/3 (84)
      פקס: 4.38435760 (84)
      דוא”ל: info@hanoi.mfa.gov.il
    • מה רמת התחבורה בווייטנאם?
      תיירים לא מורשים לנהוג בווייטנאם, כך שמי שמעוניין לנסוע ברכב פרטי ממקום למקום בווייטנאם, נדרש לשכור גם רכב וגם נהג שיסיע אותו. מערך האוטובוסים בווייטנאם השתפר מאוד בשנים האחרונות, והוא כולל כעת גם אוטובוסים חדישים וקווי אקספרס מהירים, כך שנסיעה באוטובוסים היא בהחלט אופציה המניחה את הדעת עבור מטיילים (בעיקר תרמילאים). רכבות הן אמצעי תחבורה טוב ובטוח בווייטנאם. מונית היא אמצעי תחבורה נוח ובטוח בווייטנאם ותיירים יכולים לנסוע במוניות בביטחה גם בלילה. עם זאת, מומלץ להקפיד לנסוע רק במונית השייכת לתחנת מוניות מוכרת.

      אמצעי תחבורה נוסף הקיים בווייטנאם הוא הסייקלו, שהוא מעין ריקשה או סוג של מונית-אופניים. הנסיעה בסייקלו זולה ומאפשרת למטייל לחוות את ווייטנאם באופן מעט יותר אותנטי, אך לא מומלץ לנסוע בסייקלו בלילה, אלא במקרים שבהם לסייקלו יש קשרי עבודה עם המלון שלכם.

      מרבית מהטיסות הפנימיות בווייטנאם הן טיסות של חברת התעופה וייטנאם איירליינס, שמפעילה מטוסים חדישים יחסית. לוח הזמנים של טיסות הפנים בוויטנאם נוטה לשינויים, כך שיש לקחת בחשבון עיכובים בזמני ההמראות והנחיתות.

    • מה שער החליפין בין השקל לבין המטבע הווייטנאמי?
      המטבע המקומי בווייטנאם הינו דונג וייטנאמי, המסומן באותיות VND. בעבור שקל ישראלי אחד תקבלו  6,304.93 דונג (נכון לינואר 2018).
    • מה הפרש השעות בין ישראל לויטנאם?
      שעון וייטנאם מקדים את שעון ישראל ב- 4 שעות
    • האם ניתן להשתמש בוייטנאם במוצרי חשמל מהארץ?
      המתח בוייטנאם הוא 220V, זהה לזה של ישראל, אך יש בתי מלון שבהם השקעים מתאימים לתקעים אירופאים ואמריקאים, שהם תקעים יותר עבים. לכן, מומלץ להביא איתכם מתאם בינלאומי לכל מקרה שלא יהיה.

    מקווים שקיבלתם תשובות לכל השאלות שלכם,
    יש לכם שאלות נוספות? פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם.

    רוצים לטייל בווייטנאם? לחצו כאן לטיול פרטי בויאטנם | טיול מאורגן בויאטנם

    תודה לכם על טיול מופלא ומלא חוויות בווייטנאם וקמבודיה. היה תענו בזכות מסלול מעולה, מדריך מדהים וקבוצה נדירה
    טיול מופלא לווייטנאם וקמבודיה
    קשה לסכם בכמה משפטים את החוויה שחווינו יחדיו בשבועיים האחרונים. הכרנו מדריך בחסד עליון שדאג לכל מחסור בניסיון לעשות הכי טוב לכולם. חווינו טיול עם תחושה של משפחה אחת גדולה ואב שדאג לקבוצה של 24 מטיילים שבקושי הכירו אחד את השני, אך באו עם חיוך, חום ותחושה של קבוצה מלוכדת. חווינו נופים,תרבויות שונות ומשונות, ריחות, מאכלים ואף מסאג'ים מפנקים, חווינו קניות, ויכוחים וחיבורים, חווינו צחוקים והכי חשוב חווינו את עצמנו מאוחדים יחדיו. ולך עדיאל היקר אומר באופן קולקטיבי תודה על הכל.
    תודה לעדיאל וליוניק ויאטנם על חוויה בלתי נשכחת
    חזרנו מטיול בן שבועיים לויאטנם ורוצים להודות לחברת יוניק ויאטנם ובמיוחד למאיר על טיול מדהים. הטיול היה מתוקתק ויעיל, הכל זרם בצורה מאורגנת להפליא. הגענו למקומות קסומים בעזרת מדריכים מקצועיים ונחמדים כל כך. לאורך כל הטיול היינו בתחושת ביטחון שיש מי שדואג לנו. תודה על החוויה ממליצה בחום רב!!!!
    תמי לוסקי
    .

    5/5 - (10 votes)